2008. december 22., hétfő

Gyerekszáj

Sástói kirándulás alkalmával felmentünk a kilátóra, ahová rengeteg lépcső vezetett. Ő ment elől, s amikor felért, mondtam neki: - Na, Robika, most aztán szétnézhetsz!
Ő kissé csodálkozott ugyan, de balra, majd jobbra nézett és kijelentette: - Anya, nem jön semmi!

- Dédinek nincs fogacskája, csak dinnye van a szájában.

A doktornőt nagyon kedveli. Így szól hozzá: - Doktor néni képzeld, leesett az első hó, apukám meg eltakarította, hogy legyen hely a többinek!

Gyógyszertárban meglátott egy plüss fókát. Felkiált: -Nézd, anya! Fókusz!

Hármasban, édesapjával és vele a nagyszülőkhöz utaztunk. Útközben apja még megállt egy barátja házánál és bement néhány szót váltani. A kisfiunk borzasztó türelmetlen volt már, le sem vette a tekintetét a bejárati ajtóról és 2 percenként kérdezte tőlem, mikor jön már az apukája. Hirtelen egy macskát pillantott meg ott, ahol legutóbb apját látta bemenni. Először elképedt, majd megrémülve felkiáltott: - Úristen, apukám kismacskává változott!

Orrszívás. Utálja. Közben megengedem, hogy mesét nézzen. De alig, hogy elkezdjük a műveletet, a mese (Tom és Jerry) véget ér. Vádlón így szól: - Látod? Most elijesztetted őket!

Apához: - Apa, neked borot kellett volna válkoznod!

- Anya, úgy szaladtam, mint akit villámba vágtak!

- Anya, én úgy szeretlek, mintha dézsából öntenék!

Nem jut eszébe az ágy szó. Alkot egyet helyette: "alvány".

3 éves volt, amikor kérdeztem tőle, hallotta-e már azt a szót, hogy piton. A válasz: - Hát persze! Pitonkeverőgép!

Robika úgy 3 évesen meglátott és megvetetett velem egy logikai készletet. Nagyon szeretett vele játszani és sokáig (szerényen) robikai játéknak nevezte...

Oviban tanulságos mesét hallgattak. Itthon megosztja velem a tanulságot: - Többet ésszel, mint erővel.
Merő kíváncsiságból megkérdeztem tőle, vajon tudja-e, mit jelent ez. Mire ő: - Azt, hogy nem szabad kézzel verekedni, csak fejjel!

Betegen feküdtem az ágyon, magas lázam volt, fájt mindenem, mozdulni is alig bírtam. Kisfiam bebújt mellém a takaróm alá és elragadtatottan így szólt: - Hmm, milyen romantikus, ugye anya?!

Nincsenek megjegyzések: